Grafika komputerowa
Osoby prowadzące
Wykład:
Ćwiczenia:
A. Tematyka wykładów (15 godz.)
1. |
Wprowadzenie do grafiki komputerowej. Budowa pakietu programów CorelDRAW Graphics Suite. |
2. |
Porównanie grafiki wektorowej i bitmapowej. Podstawowe formaty plików graficznych. |
3. |
Zaawansowana praca z grafika wektorową i bitmapową w programie Corel. |
4. |
Elementy teorii widzenia barw. Komputerowe modele barw dla urządzeń peryferyjnych. |
5. |
Praca z programami typu Freeware i Shareware: Gimp, Pixia, Zoner i in. |
6. |
Skanowanie i drukowanie grafiki. Technika OCR. |
7. |
Przegląd oprogramowania do grafiki komputerowej. Sprawdzian testowy. |
B. Tematyka ćwiczeń laboratoryjnych (15 godz.)
1. |
Wykorzystanie podstawowych narzędzi graficznych w programie Corel Draw. Budowa wizytówki |
2. |
Zawansowana praca z grafiką wektorową |
3. |
Przetwarzanie grafiki bitmapowej |
4. |
Grafika wektorowa i bitmapowa. |
5. |
Animacja z wykorzystaniem programu Corel Photo-Paint. |
6. |
Animacja wektorowa w programie Corel R.A.V.E. |
C. Zaliczenie przedmiotu
Zaliczenie wykładu – na podstawie sprawdzianu wiedzy teoretycznej obejmującej
zakres merytoryczny zagadnień prezentowanych na wykładzie.
Zaliczenie ćwiczeń – na podstawie sprawdzianu z praktycznej znajomości programu Corel
(przy komputerze).
D. Wykaz zalecanej literatury
- Zimek R., "Corel DRAW, Ćwiczenia praktyczne", Helion, Gliwice 2001; lub inna podobna pozycja.
- Kaczor P., "Corel PHOTO-PAINT od A do Z", MIKOM, Warszawa 1999; lub inna podobna pozycja.
- Pastuszak W., "Barwa w grafice komputerowej", PWN, Warszawa 2000.
- Internet.
E. Materiały do pobrania
|